سرویس حمل دریایی از بانکوک تایلند

کشتیرانی رابین مارین نماینده لاین های بین المللی فعال در ایران با مجوز رسمی از سازمان بنادر ایران

بانکوک تایلند از جمله بنادر مهم شرق آسیایی است که اغلب صادر کنندگان و تجار بزرگ ایرانی، بدنبال تجارت و مبادله کالا بصورت دریایی با آن می باشند .واردات از بندر بانکوک تایلند ، بندر لام چابانگ Laem Chabang  به ایران بصورت دریایی فول کانتینر (FCL) ، با کمترین ترانزیت تایم و مناسب ترین قیمت توسط کشتیرانی رابین مارین، بعنوان مالک کانتیرهای 20 فوت، 40 فوت، 40 فوت یخچالی، فلت رک، اوپن تاپ انجام میگردد .

ارسال بار به ناواشوا

واردات از بانکوک تایلند

واردات کشور تایلند، در سال 2008میلادی، برابر با 174/9میلیارد دلار بوده و شامل کفش و منسوجات، فرآورده‌ ‌‌‌‌‌‌های شیلات، برنج، لاستیک، جواهرات، اتومبیل، وسایل الکتریکی و رايانه بوده‌ ‌‌‌‌‌‌است.

میزان واردات این کشور نیز 159/1میلیارد دلار و شامل ماشین‌ ‌‌‌‌‌‌آلات و کالاهای عمده‌ ‌‌‌‌‌‌ي صنعتی، مواد‌‌‌‌‌‌‌شیمیایی، مواد خام و کالاهای واسطه، کالاهای مصرفی و سوخت است.

تایلند بانکوک

سال 2007، تایلند، با تولید 121میلیارد کیلووات-ساعت برق، در رتبه‌ ‌‌‌‌‌‌ي بيست و چهارم جهان را از اين نظر داشته و ایران با 156میلیارد کیلووات-ساعت در رتبه‌ ‌‌‌‌‌‌ي نوزدهم جهان داشته. از این ميزان تولید، حدود 92درصد، را نیروگاه‌ ‌‌‌‌‌‌های حرارتی تولید كرده‌ ‌‌‌‌‌‌اند. این کشور، حدود سه میلیارد کیلووات-ساعت از الکتریسیته‌ ‌‌‌‌‌‌ي خود را از نیروگاه‌ ‌‌‌‌‌‌های برق-آبی کشور همسایه‌ ‌‌‌‌‌‌اش لائوس وارد می‌ ‌‌‌‌‌‌کند.

تايلند، جزو کشورهاي واردکننده‌ ‌‌‌‌‌‌ي‌ ‌‌‌‌‌‌ نفت و گاز طبیعی است؛ اما دولت سعی دارد با افزایش استفاده از الکل حاصل از گیاهان، واردات نفت خام و بنزین را کاهش دهد. تایلند از طریق خط لوله، ازکشور میانمار، گاز طبیعی وارد می‌ ‌‌‌‌‌‌کند.

این کشور، از نظر واردات و صادرات، رتبه‌ ‌‌‌‌‌‌ی بیست و پنجم را در ميان کشورهای دنیا دارد. و در همين حال،‌ ‌‌‌‌‌‌که در سال2007، ایران با 63/1 میلیارد دلار، رتبه‌ ‌‌‌‌‌‌ی سی و هشتم را در صادرات و با 45/4 میلیارد دلار، رتبه‌ ‌‌‌‌‌‌ی چهل و سوم را در واردات داشته‌ ‌‌‌‌‌‌است.

تایلند

تایلند عضو سازمان تجارت جهانی(World Trade Organisation) (WTO)، گروه کارنز (Cairns Group) که صادرکنندگان محصولات‌ ‌‌‌‌‌‌ کشاورزی هستند و نيز منطقه‌ ‌‌‌‌‌‌ي تجارت آزاد ملل‌ ‌‌‌‌‌‌آسیای جنوب‌ ‌‌‌‌‌‌شرقی(AFTA)(ASEAN Free Trade Area) است. این کشور، هم‌ ‌‌‌‌‌‌چنین پیمان‌ ‌‌‌‌‌‌های تجارت آزاد با چین و هند(در سال 2003) و استرالیا، ژاپن و آمریکا، (در سال 2005)، پيمان تجارت آزاد بسته است.
ساعت در بانکوک ۳.۵ ساعت از تهران جلوتر است مثلا اگر ساعت در تهران ۱بعدظهر است وقت محلی در بانکوک ۴.۵ بعدظهراست.

فاصله هوایی تهران تا بانکوک

فاصله هوایی تهران تا بانکوک مستقیم ۷ ساعت است و با توجه به ۳.۵ ساعت اختلاف ساعت ٬ اگر از فرودگاه امام IKA تهران ساعت ۸ صبح پرواز داشته باشیم ساعت ۶.۵ عصر همانروز در فرودگاه جدید BKK بانکوک فرود خواهیم آمد. و تا خروج از فرودگاه و تحویل اتاق هتل در بانکوک ساعت ۸ شب خواهد شد. پس در برنامه ریزی روز اول سفر تایلندتان این نکته را در نظر داشته باشید.