سرویس حمل دریایی به بندر مومباسا کنیا

کشتیرانی رابین مارین نماینده لاین های بین المللی فعال در ایران با مجوز رسمی از سازمان بنادر ایران

مومباسا کنیا از جمله بنادر مهم آفریقایی است که اغلب صادر کنندگان و تجار بزرگ ایرانی، بدنبال تجارت و مبادله کالا بصورت دریایی با آن می باشند . سرویس حمل دریایی با مناسب ترین قیمت توسط کشتیرانی رابین مارین، بعنوان مالک کانتیرهای 20 فوت، 40 فوت، 40 فوت یخچالی، فلت رک، اوپن تاپ انجام میگردد .

ارسال بار به مومباسا کنیا
ارسال بار به مومباسا کنیا

بندر مومباسا

در واقع بندر اصلی کنیا بوده است. بندرگاه کیلیندینی Kilindini Harbour  و بندر ریتز Port Reitz واقع در قسمت شرق جزیره مومباسا و بندر قدیمی، و همچنین بندر تودر (Port Tudor)در شمال این جزیره واقع شده از جمله بنادر این شهر می باشند.ارسال بار از بندر عباس به بندر مومباسا از طریق جبل علی انجام و حدود 15 تا 17 روز زمان می برد.

کلیندینی طبیعتا بندری عمیق و بسیار مناسب است. به همین دلیل است که اکثر فعالیتهای کشتیرانی در این محل انجام می شود. این بندرگاه 16 لنگرگاه عمیق، دو ترمینال نفت،  لنگرگاه های مطمئن بعلاوه لنگرگاه های شناور برای کشتیهای عازم دریا دارا می باشد.

ترمینال کانتینرها:

خوابگاه های کشتی به شماره های 16، 17 و 18 تشکیل دهنده ترمینال کانتینرها در بندر مومباسا است. این سه لنگرگاه در مجموع 600 متر طول با برات کشتی به اندازه 10.36 متر دارد. ظرفیت طراحی شده 250000 TEUsدر سال می باشد. و می تواند به 2300 کشتی حامل کانتینرهای متوسط خدمات ارائه نماید. همچنین 14 هکتار جهت جابجایی کانتیرهای با عمق 250 متر موجود است.
این ترمینال برای ارائه خدمات خود 4 STS، 12 RTG، و 2 RMGکه در سال 2005 خریداری شده است، بعلاوه چندین دستگاه جابجایی ترمینال استفاده می نماید.

خدمات بندربندر مومباسا چندین هدف از جمله چندگانه داشته و قابلیت ارائه خدمات به مسافران، انواع محموله از جمله کانتینرها، کلیه کالاهای جامد و مایع را دارا می باشد.

امکانات بندربندر مذکور دارای 16 لنگرگاه عمیق و 2 ترمینال نفت با اندازه هایی بین 9.75 و 13.25 متر می باشد. لنگرگاه های آب عمیق و لنگرگاه های شناور برای کشتیهایی که در محل دریا تردد دارند، نیز وجود دارد.

بندر مومباسا دارای 2 ترمینال نفت اصلی میباشد ترمینال نفت کی پوو و ترمینال نفت شیمانزی

ظرفیت طراحی شده 250,000TEU در سال ، خدمات به 2300 کشتی ، 14 هکتار جهت جابجایی کانتینر های با عمق 250 متر ، امکانات RO-RO

بارگیری حبوبات در بندر مومباسا توسط شرکت خصوصی قابلیت خدمات رسانی به کشتیها با حداکثر 45000 تن بار سنگین ، تخلیه 200 متریک تن در یک ساعت

لنگرگاه عام محموله:لنگرگاه های شماره های 1 تا 12 لنگرگاه های عام بوده که برای کشتیهای حامل محموله های  غیر ثابت، محصولات آهنی، بار و غیره می باشد. لنگرگاه های شماره 1 و 2 مخصوص کشتیهای سیاحتی بوده و می تواند به کشتیهایی با طول 300 متر و برات کشتی به اندازه 9.75 متر خدمات ارائه نماید.

واردات اصلی: نفت خام، کود، نمک، شکر، فلفل، آهن ومیلگرد، وسایل نقلیه (ماشین)، ماشین آلالات و تجهیزات کشاورزی، گندم و ذرت می باشد.

صادرات اصلی:قهوه، چایی، کربنات سدیم تجارتی بدون آب، و کنسرو میوه است.

چندین شرکت خصوصی دیگر از جمله کارخانه سیمان (Bamburi Portland) و East African Storage  و غیره در محل پشت لنگرگاه مذکور خدمات نگهداری نیز ارائه می نمایند.

ارسال بار به مومبا

ترمینال های نفت:

دو ترمینال نفت اصلی وجود دارد:
ترمینال نفت کی پوو(Kipevu) درمنطقه محل بندر ریتز واقع شده است. این ترمینال جهت استقبال و خدمات رسانی به تانکرهای نفت با ظرفیت حد اکثر 100.000 dwt، و عمق 13.14 متر و حد اکثر اندازه LOA  259 متر، آمادگی دارد.
ترمینال نفت شیمانزی (Shimanzi) می تواند از کشتیهای باربری با ظرفیت حد اکثر 30.000 dwt، و 198.1 متر LOA، و برات کشتی به اندازه 9.75 خدمات ارائه نماید.
روغن های نباتی و امکانات نگهداری درمحل اسکله مباراکی، لنگرگاه شماره 10 و SOT  وجود دارد. این خدمات توسط دو شرکت خصوصی «Gulf Stream» و «East African Storage» ارائه می شود.

 ساعت کار بندر:
بندر مومباسا طی 24 ساعت شبانه و روز دارای سه شیفت به شرح ذیل می باشد:
1.    ساعت 7.00 الی ساعت 15.00
2.    ساعت 15.00 الی ساعت 23.00
3.    ساعت 23.00 الی 7.00

این بندر در مجموع بمناسبت روز کارگر و تولد حضرت عیسی مسیح (س) تعطیل بوده و تنها جهت ارائه خدماتی از قبیل نامه رسانی، مسافربری و جابجایی بارهای آنان، و کلیه مواد فاسد شدن فعال می باشد.
اما طی دیگر روزهای تعطیلی رسمی خدمات بندر بصورت ویژه و نرخ های آن با دیگر روزهای کار از جهت اینکه به عنوان فوق العاده عملکرد محسوب می شود، کمی فرق می کند.

این بندر توسط مسئولان بنادر کنیا (Kenya Ports Authority= KPA) که تقریبا نیمه دولتی است، مدیریت می شود.

مسولان بنادر کنیا« KPA» همچنین دیگر بنادر کوچک از جمله کیونگا، لامو، مالیندی، کیلیفی، متواپا، فونزی، شیمونی، و وانگا را مدیریت می نماید.

این بندر اخیرا جهت تهیه اسکله های بارگیری جدید مبلغ 5 میلیارد شلینگ سرمایه گذاری نمود.

امکانات RO-ROدر لنگرگاه های عام محموله بویژه شماره 1 و 5 وجود دارد.
لنگرگاه های عام محموله ها برای بارگیری از اسکله ها و جرثقیل های برقی با ظرفیت 3 تا 15 تن و جرثقیلهای چنگک دار، کامیونها و جرثقیل های متحرک استفاده می نمایند.

ارسال بار به کنیا مومباسا آفریقا