سرویس حمل دریایی به بوسان کره جنوبی 

کشتیرانی رابین مارین نماینده لاین های بین المللی فعال در ایران با مجوز رسمی از سازمان بنادر ایران

بوسان کره جنوبی از جمله مقاصد مهمی است که اغلب صادر کنندگان بزرگ ایرانی، بدنبال تجارت و مبادله کالا بصورت دریایی با آن می باشند . کشتیرانی رابین مارین، بعنوان مالک کانتیرهای 20 فوت، 40 فوت، 40 فوت یخچالی، فلت رک، اوپن تاپ میتواند خدمات بسیار خوبی را در اختیار بازرگانان، تجار و شرکت های بازرگانی قرار دهد .

بندر بوسان یا پوسان Busan or Pusan

بندر بوسان در سال 1876 با نام “بوسانپو” بازگشایی شد و در سال 1906 اولین اسکله آن احداث شد . طرح توسعه آن که شامل 4 پورت ( پورت شمالی ، پورت جنوبی ، پورت گامچیونگ ، و پورت دادایپو) و همچنین 6 ترمینال کانتینری و ترمینال مسافربری ، میباشد ادامه داشته است . این بندر دارای 29.2 کیلومتر امکانات موج شکن میباشد که قادر به سرویس دهی همزمان به 146 کشتی میباشد . همچنین توانایی سرویس دهی به 292 میلیون تن بار بطور سالانه را دارد.

بوسان یا پوسان کره جنوبی

بوسان یا پوسان شهری در جنوب شرقی استان Gyeongsang در جنوب کشور کره است. بوسان به خاطر سواحل طولانی، آب‌های گرم معدنی، محیط طبیعی و زیبا و نیز فستیوال بین‌المللی فیلم خود شناخته می‌شود و به همین هر فصول مختلف سال گردشگران بسیاری جذب این شهر می‌شوند.

بوسان با داشتن جمعیتی بیش از ۳.۵ میلیون نفر، دومین شهر بزرگ کره‌جنوبی و بزرگترین بندر این کشور محسوب می‌شود.همینطور برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲، جام جهانی فوتبال ۲۰۰۵ و اجلاس‌های سیاسی متعددی همچون اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه‌ی اپک در سال ۲۰۰۵ بر آوازه‌ی این شهر در منطقه و جهان افزوده است.
بندر بوسان از اصلی‌ترین شاهراه‌های تزانیتی و گردشگری کره جنوبی و پنجاهمین بندر بزرگ دنیا از نظر حجم بار ورودی و خروجی به شمار می‌رود. همینطور طولانی‌ترین رودخانه کره‌جنوبی در این شهر جاری است و یکی از بزرگترین فروشگاه‌های جهان در آن قرار دارد.

دیدنی های بوسان

معبد Beomeosa: یکی از مشهورترین و مقدس‌ترین معابد بودایی کره است که قدمتی تاریخی داشته و داری چندین مجسمه و ستون‌های سنگی برجای مانده از قرون گذشته است.

معبد Haedong Yonggung: معبدی زیبا در نزدیکی دریا که پیوند مذهب و افسانه‌های دیرین کره‌ای را در جای جای آن می‌توانید مشاهده نمایید. زائران بسیاری برای شفای بیماری خود و کسب موفقیت از این معبد دیدار می‌کنند.

آبگرم Heosimcheong: یکی از بزرگترین مجتمع‌های آب گرم کره و منطقه جنوب آسیاست که امکانات بسیار فراوانی داشته و سالانه صدها هزار نفر را به سمت خود جذب می‌کند بطوریکه یکی از گردشگرپذیرترین اماکن بوسان به شمار می‌رود.

ساحل Gwangalli: ساحلی زیبا و پرطرفدار است که شن‌های نرم و امکانات رفاهی مناسبی را در اطراف خود دارد و میزبان بسیاری از مسابقات ورزشی محلی و بین‌المللی همچون مسابقات قایق‌رانی بادبانی المپیک ۱۹۸۸ بوده است.

تاریخچه بوسان

قرن‌های سوم و چهارم این منطقه با نام Geochilsan-gun شناخته می‌شد که به معنی کوه‌های ناهموار است. این نام از کوه‌های اطراف این شهر به عاریت گرفته شده بود.
در سال ۷۵۷ میلادی نام شهر به Dongnae تغییر کرد و بعدها در اوائل قرن پانزدهم، دولت کره، بوسان را به عنوان بندری تجاری طراحی نمود تا تجارت با ژاپن را گسترش دهد تا اینکه با افزایش قدرت ژاپن سرانجام تمام کره توسط ژاپنی‌ها تسخیر شد.

ورود الکتریسیته به بوسان توسط ژاپنی‌ها در سال ۱۹۲۴ و احداث خط ترموای برقی نقطه‌ی عطفی در تاریخ این شهر می‌رود.
در زمان جنگ دو کره نیز بوسان جزو دو شهری بود که هرگز به دست نیروهای ارتش کره‌ی شمالی نیفتاد و همین امر سبب ورود سیل مهاجران و آوارگان به این شهر شد. این شهر توسط نیروهای سازمان ملل و آمریکا محافظت میشد اگرچه از نظر تدافعی نیز وضعیت مناسبی داشت.
در سال ۱۹۶۳ بوسان به تنهایی به عنوان منطقه‌ی خودمختار یا خودگردان از استان Gyeongsang جدا شد و در سال ۱۹۹۵ به عنوان کلان‌شهر معرفی گردید.

جغرافیا و طبیعت بوسان

بوسان در جنوب شبه‌جزیره کره قرار دارد. این شهر بندری از دریا به ژاپن نزدیک است بطوریکه نزدیک‌ترین شهر کره به شش شهر بزرگ ژاپن محسوب می‌شود. شمال و غرب این شهر توسط کوه‌های نه چندان مرتفع احاطه شده و از جنوب و شرق به دریا می‌رسد.
این شهر در حقیقت در دلتای رود Nakdong گسترش یافته و مرتفع‌ترین کوه آن در شمال شهر قرار دارد.

آب و هوای این شهر همان آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است با این تفاوت که کمی خنک‌تر می‌شود. شدت اختلاف دما در این شهر زیاد نیست و گرمای خیلی شدید یا سرمای سخت و خشنی را به سختی شاهد می‌شود.
البته طوفان‌های متعددی در تاریخ این شهر از سمت اقیانوس به آن هجوم آورده که برخی از آنها خسارات جانی و مالی فراوانی وارد آورده‌اند.
متوسط حداکثر دمای این شهر در طول سال به ۲۰ درجه سانتیگراد و متوسط حداقل دمای سال به ۱۲ درجه سانتیگراد می‌رسد. گرم‌ترین ماه‌های سال از ماه میْ تا اکتبر و سردترین ماه‌ها از دسامبر تا فوریه را شامل می‌شود.